Instrukcja Obsługi
Strona główna BIP COI
Strona główna - zawiera dane teleadresowe Centralnego Ośrodka Informatyki, godziny pracy oraz dane redakcji BIP. Wyświetlana jest bezpośrednio po wejściu na stronę podmiotową BIP lub po jednokrotnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy na link "Strona główna" - znajdujący się nad Menu użytkownika.
Subskrypcja strony podmiotowej BIP
System umożliwia subskrypcję podmiotowej strony BIP. W tym celu należy kliknąć w hiperłącze - "Subskrybuj stronę podmiotu", znajdujące się pod danymi Redakcja BIP. Po wprowadzeniu adresu e-meil do otwartego okna Dodaj subskrypcję, należy wcisnąć przycisk „Zapisz”. System wygeneruje automatyczną wiadomość, która zostanie wysłana na podany adres e-mail. Ostatnią czynnością jest potwierdzenie subskrypcji (postępować zgodnie z treścią wiadomości przesłanej na konto e-mail).
Elementy strony BIP
Strona podmiotowa BIP Centralnego Ośrodka Informatyki działa na platformie Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej. Po otwarciu strony można wyodrębnić 4 obszary: nagłówek, menu użytkownika, część strony, na której wyświetlane są informacje publiczne oraz stopka.
Nagłówek zawiera następujące elementy:
- logo BIP
- wyszukiwarka
- nawigacja umożliwiająca powiększenie tekstu i elementów graficznych znajdujących się na stronie
- opcja wyboru języka, w którym zostanie wyświetlona strona główna
- nazwa podmiotu.
Menu użytkownika to zakładki, umożliwiające wyświetlenie żądanych informacji publicznych. Jeżeli z prawej strony etykiety znajduje się czerwony trójkąt oznacza to, że menu posiada podmenu.
Stopka zawiera elementy graficzne, do których skonfigurowano łącza przekierowujące użytkownika do innych stron internetowych.
Wyszukiwanie informacji
Zasady wyszukiwania
System posiada wyszukiwarkę, która może działać w trybie podstawowym lub zaawansowanym. Wprowadzenie frazy do pola znajdującego się w nagłówku strony i wciśnięcie przycisku ”Szukaj” spowoduje, że wyniki wyszukiwania pojawiają się w postaci wyników wyszukiwarki prostej. Kliknięcie na link „wyszukiwarka zaawansowana”, znajdujący się pod ww. polem umożliwi uzyskanie bardziej szczegółowych wyników wyszukiwania zgodnych z dodatkowymi kryteriami określonymi przez użytkownika.
Wyszukiwanie artykułów
Zastosowanie wyszukiwarki w trybie podstawowym oznacza, że wpisana w wyszukiwarkę fraza zostaje wyszukiwana we wszystkich umieszczonych na portalu SPBIP artykułach. Wyszukiwarka zaawansowana umożliwia ograniczenie wyszukanych informacji do artykułów spełniających warunki określone w polach.
Wyszukiwanie zamówień publicznych
Działanie wyszukiwarki w trybie podstawowym w tej zakładce jest takie samo jak przy wyszukiwaniu artykułów. Zaawansowana wyszukiwarka zamówień publicznych zawiera pola: tytuł zamówienia, tryb zamówienia, tagi, CPV, archiwum, wadium, termin składania wniosków, wartość zamówienia.
Wyszukiwanie ofert pracy
Działanie wyszukiwarki w trybie podstawowym w tej zakładce jest jednakie jak przy wyszukiwaniu artykułów. Zaawansowana wyszukiwarka ogłoszeń o pracę zawiera pola: nazwa stanowiska, wymiar etatu, wymagane wykształcenie, termin składania dokumentów, czas publikacji, archiwum.
Instrukcja obsługi powstała w oparciu o instrukcję zamieszczoną na stronie: